Darreres entrades:

20/6/08

L’Audiència absol al titular de la Pastisseria de Sant Llehí

L’Audiència de Barcelona ha absolt el titular de la Pastisseria Sant Llehí que va ser condemnat a dos anys i mig de presó per un delicte contra el medi ambient a partir d’una denúncia d’un veí pel soroll que provocava la maquinària de l’obrador d’aquest establiment.

Aquesta sentència, que no admet recurs, revoca la condemna fixada pel jutjat penal número 1 de Granollers, que també obligava l’amo de la pastisseria Sant Llehí a tancar el negoci almenys un any, a pagar una multa de 4.800 euros , i 20.000 euros per danys als denunciants.

La decisió de l’Audiència fixa que els sorolls no podien ser sancionats per via administrativa perquè els fets van donar-se durant el temps previst per la llei perquè les empreses poguessin adaptar les seves instal·lacions. També diu que, en aquests casos, “no hi ha lloc per aplicar el dret penal” com feia el jutjat de Granollers.

19/6/08

Pungoles Opina: un "vell" de dos anys

Les Pungoles Opina i Viu celebra el seu segon aniversari.

Era el 19 de juny de 2006 quan aquest grapat de resistents inauguraven el seu bloc; el primer bloc ciutadà de Vilamajor.

Des de llavors, 28.500 visites (que es diuen aviat) i 187 articles en antena... Amb el fons d'una lluita incansable per la recuperació del civisme entre els residents i a la consideració dels qui decideixen sobre el seu veïnat.

El seu esforç ens dóna ànims als que seguim la seva estela amb altres vaixells d'opinió.

Feliç aniversari !

17/6/08

L'aigua de la piscina de Can Ram comptada a l'engrós

Segons l'Ajuntament, a la piscina de Can Ram hi caben uns 400.000 litres d'aigua, que seran reaprofitats mentre durin les obres d'enrajolat. No sabem ben bé com tornaran a omplir la piscina, doncs segons el Ban del Sr. Alcalde, és prohibit omplir piscines amb aigua procedent de la xarxa.

En qualsevol cas, la xifra de 400.000 litres d'aigua sembla exagerada per a una piscina gran de 19x10 m i una profunditat mitjana de 1 m, i una piscina petita de 7x6 m amb profunditat mitjana de 0,5 m.

La capacitat total ens dóna 221.000 litres, quasi la meitat d'alló que ens informa l'Ajuntament.

Per ser un bé tant escàs, el comptem a l'engrós.

13/6/08

Els llocs web dels grups polítics de Sant Pere de Vilamajor

Des de després de les passades eleccions, la pàgina web de CIU de Sant Pere de Vilamajor ha estat "en construcció". Recentment ha tornat a la xarxa (es devien trobar en Excepcionalitat 2 i han passat també a Excepcionalitat 1), amb poc més que una caràtula institucional. Veurem.

La resta de partits té una presència desigual:

- ERC: Veterana, amb llarga trajectòria a la xarxa, és la més consolidada. No és però, pròdiga, doncs ve publicant com màxim una notícia per mes, que poc ens permet posar-nos al dia sobre el seu punt de vista del municipi. Del seu butlletí, no en sabem res des de juliol de 2007. Llàstima, perquè l'opinió d'aquesta oposició ha de ser sempre una important referència. (*)

- ISP: Amb un tó marcadament populista, una noticieta de tant en tant i poca cosa més. Sense testimoni de la seva visió política ni de resultats de la seva acció al govern municipal.

- PSC: Aquesta pàgina es va quedar congelada en la convocatòria de les passades eleccions municipals, el 5 de febrer de 2007. Simplement inoperant.

- PPC: Totalment buida, si més no és simpàtica: amb l'himne del PP la Senyera oneja sobre la figura d'en ... Josep Piqué?

- GISP: No existeix a la xarxa.

Fent el símil dels gossos amb els seus amos, vindria a ser que aquests llocs web també es semblen als seus amos...

(*) Amb posterioritat a la redacció inicial d'aquest article, el lloc web d'Esquerra Republicana s'ha posat les piles i ja torna a estar al dia. Ho celebrem.

12/6/08

Vilamajor sostenible? Les diferències

Sant Pere de Vilamajor, 2007:

- Consum d'electricitat per abonat: 10.198 Kwh/any
- Consum d'electricitat per habitant: 6.592 Kwh/any
- Consum total d'electricitat: 24.576.639 kwh/any
- Increment de consum d'electricitat 2006-2007 per abonat: 5,00%
- Consum total d'aigua: 319.940 m3
- Consum d'aigua per habitant: 245 litres/dia

Sant Antoni de Vilamajor, 2007:

- Consum d'electricitat per abonat: 9.086Kwh/any
- Consum d'electricitat per habitant: 5.209 Kwh/any
- Consum total d'electricitat: 26.521.361 kwh/any
- Increment de consum d'electricitat 2006-2007 per abonat: 0,67%
- Consum total d'aigua: 317.409 m3
- Consum d'aigua per habitant: 178 litres/dia

Feu operacions. Tingueu en compte "l'efecte estiuejant".

Fonts: FECSA-ENDESA i ATLL.

10/6/08

Alcalde torero!

Mentre mitja Catalunya es pregunta malgrat haver superat llargament el màxim dels darrers dos anys, perquè estem encara en Excepcionalitat 1 en la conca del Ter-Llobregat?.

Malgrat que els embassaments superen 373 hm3 mentre que el Decret de Sequera estableix la normalitat en superar els 300 hm3.

Malgrat aquesta realitat a 10 de juny de 2008:

Malgrat que tenim més aigua que l'any passat en qualsevol data.

Malgrat que a finals de juny els promigs mensuals portaran la situació dels embassaments a normalitat (avui estem a 280 hm3 de promig).

Malgrat que a Sant Pere de Vilamajor ha plogut 311 lites per m2 en el que portem d'any.

Malgrat que els que realment malbaraten l'aigua eixugen els aquífers impunement sense passar pels comptadors de CASSA.

El nostre benvolgut Alcalde agafa l'envit llançat des d'aquestes pàgines i "atès que en cas de greu situació que posi en perill el subministrament d’aigua" (de debó és ara quan tenim aquesta tant greu situacio? !!), dicta:

Primer.- Prohibir omplir i regenerar piscines amb aigua provinent del Servei d’Abastament Municipal.
Segon.- Prohibir rentar vehicles amb mànega, rec d’horts i altres usos no justificables.
Tercer.- Advertir que els infractors d’aquestes normes se’ls obrirà expedient informatiu, que podrà derivar en sancionador, prèvia audiència de l’interessat.

Pel que fa als horts, és notori que els "horts", familiars no es poden regar, mai, amb aigua de la xarxa. Ara tampoc es pot regar cap tipus d'hort amb aigua de la xarxa. En canvi, si que es poden regar els jardins, que consumeix molta més aigua que reomplir la poca aigua que es perd en les piscines provistes de sistemes de filtratge, màxim quan aquestes piscines mai han estat prohibides de reompliment, com així ho ha aclarit la Generalitat des del principi, i ara es continua negant.
No es preveu cap tipus de restricció per al consum d'aigua pel que fa als serveis municipals de Sant Pere de Vilamajor (això és donar exemple). Per cert, la piscina pública de Sant Pere de Vilamajor, obrirà aquest estiu?

S'oblida de què les recomanacions del Govern als Ajuntaments estableixen una série de mesures a aplicar:


S'ha ignorat des del principi alló que disposa el Decret de Sequera quant a organització de la gestió municipal:


Aplica l'article 21.1 de la Llei de Bases de Règim Local, que no diu el què es preten que digui en l'estranya interpretació del Ban d'Alcaldia, i en canvi no es remet a què les atribucions dels Ajuntaments en el cas concret de la sequera estan regulades únicament per l'article 12.4 del Decret 84/2007, de 3 d'abril, d'adopció de mesures excepcionals i d'emergència en relació amb la utilització dels recursos hídrics (Decret de Sequera), en els següents termes:

12.4 En exercici de les seves competències en matèria de distribució domiciliària d'aigua apta per al consum humà i de policia administrativa d'activitats, els ajuntaments i altres autoritats competents dictaran les disposicions adreçades a assegurar l'estalvi de l'aigua i l'ús racional pel que fa al manteniment i reaprofitament de l'aigua de les piscines d'ús públic i privat, restricció del reg de jardins particulars i optimització de l'ús de l'aigua en els parcs aquàtics i altres instal·lacions de caràcter lúdic, i vetllar, en tot cas, per l'acompliment dels requeriments sanitaris d'aplicació.
Aquestes disposicions locals han de preveure la prohibició de destinar aigua apta per al consum humà per a la pràctica dels esmentats usos quan s'activi l'escenari d'excepcionalitat de nivell 2, amb les excepcions que, motivadament, estableixin.


Aquest darrer ban no té base executiva per sancionar, doncs les sancions, no desenvolupades, esdevindrien arbitràries.

Són tristos i pobrissons els arguments exposats com justificació.

Resulta que el nostre municipi és, segons el nostre Alcalde -estimat-, "un dels pocs municipis de Catalunya que perdura en l'Estat d'Excepcionalitat 1", (fixem-nos: perdura en l'estat).
S'oblida de dir-nos, és clar, que és uns dels pocs 412 municipis
que es troben en aquesta mateixa situació i amb els altres 49 municipis que encara es troben pitjor, en excepcionalitat II.

És una xapussa normativa no derogar el ban anterior i sobreposar-ne un altre.

La comparació dels dos bans de sequera (bans de prohibició) publicats enguany és força interessant:

S'ha superat al nostre profilàctic Govern Montilla que ha dictaminat el 3 de juny, textualment el següent:
Perquè no s'ha seguit en aquesta ocasió el Ban general recomanat per la Generalitat?:

D'això se'n diu ser torero!

Això em recorda el joc dels disbarats: un comença dient una cosa i el darrer la deforma tant que ha perdut tot el sentit.

Volum dels embassament de la conca Ter-Llobregat en hm3.

No ens ho mereixem! Ni un tímid reconeixement a l'esforç que hem vingut fent tots aquests mesos? D'això se'n diu fer pedagogia del consum responsble de l'aigua!

Per cert, tindrà quelcom a veure amb l'adjudicació de la concessió del Servei Municipal d'Aigua a una nova empresa privada?

Haurem de fer com a Hostalric?

Cal, òbviament, no tirar les campanes al vol, doncs el nostre municipi encara es connecta de forma provisional a la xarxa general, i l'estiu pot ser molt llarg.
Però, no hagués estat millor limitar els consums d'aigua domèstics de forma general i deixar que cadascú s'administri aquest bé tant escàs (per a alguns) de la forma que estimi convenient?



Perquè en comptes de prohibir quelcom que no es pot controlar, no es controla allò que si que es pot controlar?:

Entenem el missatge, Alcalde, però no les formes ni el procediment.
En definitiva, el primer decretàs ara ens diu en què podem i en què no podem gastar l'aigua. Millor ho tenen, per exemple, els habitants de Tiana, els de Llicà d'Amunt, Sant Feliu de Codines, Sant Sadurní d'Anoia o els de Platja d'Aro, per posar alguns exemples.

En definitiva mala gestió de l'aigua.

7/6/08

Fita històrica: Sant Pere té tanta població ocupada com Sant Antoni

A la fi del primer trimestre d'enguany, Sant Pere de Vilamajor ha igualat la xifra de població ocupada resident de Sant Antoni de Vilamajor: 1.320 persones.

(Veure anàlisi sencera).

6/6/08

Publicat l'Avanç de Planejament del POUM de Sant Antoni de Vilamajor

El Ple de l'Ajuntament de Sant Antoni de Vilamajor, en sessió del dia 2 de juny de 2008 va aprovar sotmetre a informació pública, com a tràmit previ a l'aprovació inicial, per termini d'un mes, l'Avanç del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal.

La documentació gràfica i escrita està disponible per a la seva consulta a la documentació adjunta:
En relació a aquest avanç del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal cal destacar:

1.- Les dues alternatives de la variant incloses a l'avanç pel que fa a les sortides de les urbanitzacions de Can Vila i Can Ram

2.- L'espai ubicat al costat esquerra a la sortida del municipi en direcció a Llinars com a zona de creixement urbanístic on seria possible la ubicació de nous equipaments, com ara una escola d'educació primària.

3.- L'ampliació de la zona industrial situada al límit del terme llindant amb el terme municipal de Llinars.

4.- L'eliminació de creixement en la zona de les escoles noves prevista en la proposta de revisió del PGO vigent en la legislatura anterior.

1/6/08

Espremuts com a titelles

En Tafaner ens fa arribar aquest interessant article. Que cadascú tregui les seves pròpies conclusions.