Mentre mitja Catalunya es pregunta malgrat haver superat llargament el màxim dels darrers dos anys, perquè estem encara en Excepcionalitat 1 en la conca del Ter-Llobregat?.
Malgrat que els embassaments superen 373 hm3 mentre que el Decret de Sequera estableix la normalitat en superar els 300 hm3.
Malgrat aquesta realitat a 10 de juny de 2008:
Malgrat que tenim més aigua que l'any passat en qualsevol data.
Malgrat que a finals de juny els promigs mensuals portaran la situació dels embassaments a normalitat (avui estem a 280 hm3 de promig).
Malgrat que a Sant Pere de Vilamajor ha plogut 311 lites per m2 en el que portem d'any.
Malgrat que els que realment malbaraten l'aigua eixugen els aquífers impunement sense passar pels comptadors de CASSA.
El nostre benvolgut Alcalde agafa l'envit llançat des d'aquestes pàgines i "atès que en cas de greu situació que posi en perill el subministrament d’aigua" (de debó és ara quan tenim aquesta tant greu situacio? !!), dicta:
Segon.- Prohibir rentar vehicles amb mànega, rec d’horts i altres usos no justificables.
Tercer.- Advertir que els infractors d’aquestes normes se’ls obrirà expedient informatiu, que podrà derivar en sancionador, prèvia audiència de l’interessat.
Pel que fa als horts, és notori que els "horts", familiars no es poden regar, mai, amb aigua de la xarxa. Ara tampoc es pot regar cap tipus d'hort amb aigua de la xarxa. En canvi, si que es poden regar els jardins, que consumeix molta més aigua que reomplir la poca aigua que es perd en les piscines provistes de sistemes de filtratge, màxim quan aquestes piscines mai han estat prohibides de reompliment, com així ho ha aclarit la Generalitat des del principi, i ara es continua negant.
No es preveu cap tipus de restricció per al consum d'aigua pel que fa als serveis municipals de Sant Pere de Vilamajor (això és donar exemple). Per cert, la piscina pública de Sant Pere de Vilamajor, obrirà aquest estiu?
S'oblida de què les recomanacions del Govern als Ajuntaments estableixen una série de mesures a aplicar:
Aplica l'article 21.1 de la Llei de Bases de Règim Local, que no diu el què es preten que digui en l'estranya interpretació del Ban d'Alcaldia, i en canvi no es remet a què les atribucions dels Ajuntaments en el cas concret de la sequera estan regulades únicament per l'article 12.4 del Decret 84/2007, de 3 d'abril, d'adopció de mesures excepcionals i d'emergència en relació amb la utilització dels recursos hídrics (Decret de Sequera), en els següents termes:
12.4 En exercici de les seves competències en matèria de distribució domiciliària d'aigua apta per al consum humà i de policia administrativa d'activitats, els ajuntaments i altres autoritats competents dictaran les disposicions adreçades a assegurar l'estalvi de l'aigua i l'ús racional pel que fa al manteniment i reaprofitament de l'aigua de les piscines d'ús públic i privat, restricció del reg de jardins particulars i optimització de l'ús de l'aigua en els parcs aquàtics i altres instal·lacions de caràcter lúdic, i vetllar, en tot cas, per l'acompliment dels requeriments sanitaris d'aplicació.
Aquestes disposicions locals han de preveure la prohibició de destinar aigua apta per al consum humà per a la pràctica dels esmentats usos quan s'activi l'escenari d'excepcionalitat de nivell 2, amb les excepcions que, motivadament, estableixin.
Aquest darrer ban no té base executiva per sancionar, doncs les sancions, no desenvolupades, esdevindrien arbitràries.
Són tristos i pobrissons els arguments exposats com justificació.
Resulta que el nostre municipi és, segons el nostre Alcalde -estimat-, "un dels pocs municipis de Catalunya que perdura en l'Estat d'Excepcionalitat 1", (fixem-nos: perdura en l'estat).
S'oblida de dir-nos, és clar, que és uns dels pocs 412 municipis que es troben en aquesta mateixa situació i amb els altres 49 municipis que encara es troben pitjor, en excepcionalitat II.
Malgrat aquesta realitat a 10 de juny de 2008:
Malgrat que tenim més aigua que l'any passat en qualsevol data.
Malgrat que a finals de juny els promigs mensuals portaran la situació dels embassaments a normalitat (avui estem a 280 hm3 de promig).
Malgrat que a Sant Pere de Vilamajor ha plogut 311 lites per m2 en el que portem d'any.
Malgrat que els que realment malbaraten l'aigua eixugen els aquífers impunement sense passar pels comptadors de CASSA.
El nostre benvolgut Alcalde agafa l'envit llançat des d'aquestes pàgines i "atès que en cas de greu situació que posi en perill el subministrament d’aigua" (de debó és ara quan tenim aquesta tant greu situacio? !!), dicta:
Primer.- Prohibir omplir i regenerar piscines amb aigua provinent del Servei d’Abastament Municipal.
Segon.- Prohibir rentar vehicles amb mànega, rec d’horts i altres usos no justificables.
Tercer.- Advertir que els infractors d’aquestes normes se’ls obrirà expedient informatiu, que podrà derivar en sancionador, prèvia audiència de l’interessat.
Pel que fa als horts, és notori que els "horts", familiars no es poden regar, mai, amb aigua de la xarxa. Ara tampoc es pot regar cap tipus d'hort amb aigua de la xarxa. En canvi, si que es poden regar els jardins, que consumeix molta més aigua que reomplir la poca aigua que es perd en les piscines provistes de sistemes de filtratge, màxim quan aquestes piscines mai han estat prohibides de reompliment, com així ho ha aclarit la Generalitat des del principi, i ara es continua negant.
No es preveu cap tipus de restricció per al consum d'aigua pel que fa als serveis municipals de Sant Pere de Vilamajor (això és donar exemple). Per cert, la piscina pública de Sant Pere de Vilamajor, obrirà aquest estiu?
S'oblida de què les recomanacions del Govern als Ajuntaments estableixen una série de mesures a aplicar:
S'ha ignorat des del principi alló que disposa el Decret de Sequera quant a organització de la gestió municipal:
Aplica l'article 21.1 de la Llei de Bases de Règim Local, que no diu el què es preten que digui en l'estranya interpretació del Ban d'Alcaldia, i en canvi no es remet a què les atribucions dels Ajuntaments en el cas concret de la sequera estan regulades únicament per l'article 12.4 del Decret 84/2007, de 3 d'abril, d'adopció de mesures excepcionals i d'emergència en relació amb la utilització dels recursos hídrics (Decret de Sequera), en els següents termes:
12.4 En exercici de les seves competències en matèria de distribució domiciliària d'aigua apta per al consum humà i de policia administrativa d'activitats, els ajuntaments i altres autoritats competents dictaran les disposicions adreçades a assegurar l'estalvi de l'aigua i l'ús racional pel que fa al manteniment i reaprofitament de l'aigua de les piscines d'ús públic i privat, restricció del reg de jardins particulars i optimització de l'ús de l'aigua en els parcs aquàtics i altres instal·lacions de caràcter lúdic, i vetllar, en tot cas, per l'acompliment dels requeriments sanitaris d'aplicació.
Aquestes disposicions locals han de preveure la prohibició de destinar aigua apta per al consum humà per a la pràctica dels esmentats usos quan s'activi l'escenari d'excepcionalitat de nivell 2, amb les excepcions que, motivadament, estableixin.
Aquest darrer ban no té base executiva per sancionar, doncs les sancions, no desenvolupades, esdevindrien arbitràries.
Són tristos i pobrissons els arguments exposats com justificació.
Resulta que el nostre municipi és, segons el nostre Alcalde -estimat-, "un dels pocs municipis de Catalunya que perdura en l'Estat d'Excepcionalitat 1", (fixem-nos: perdura en l'estat).
S'oblida de dir-nos, és clar, que és uns dels pocs 412 municipis que es troben en aquesta mateixa situació i amb els altres 49 municipis que encara es troben pitjor, en excepcionalitat II.
És una xapussa normativa no derogar el ban anterior i sobreposar-ne un altre.
La comparació dels dos bans de sequera (bans de prohibició) publicats enguany és força interessant:
S'ha superat al nostre profilàctic Govern Montilla que ha dictaminat el 3 de juny, textualment el següent:
D'això se'n diu ser torero!
Això em recorda el joc dels disbarats: un comença dient una cosa i el darrer la deforma tant que ha perdut tot el sentit.
No ens ho mereixem! Ni un tímid reconeixement a l'esforç que hem vingut fent tots aquests mesos? D'això se'n diu fer pedagogia del consum responsble de l'aigua!
Per cert, tindrà quelcom a veure amb l'adjudicació de la concessió del Servei Municipal d'Aigua a una nova empresa privada?
Haurem de fer com a Hostalric?
Cal, òbviament, no tirar les campanes al vol, doncs el nostre municipi encara es connecta de forma provisional a la xarxa general, i l'estiu pot ser molt llarg.
Però, no hagués estat millor limitar els consums d'aigua domèstics de forma general i deixar que cadascú s'administri aquest bé tant escàs (per a alguns) de la forma que estimi convenient?
En definitiva, el primer decretàs ara ens diu en què podem i en què no podem gastar l'aigua. Millor ho tenen, per exemple, els habitants de Tiana, els de Llicà d'Amunt, Sant Feliu de Codines, Sant Sadurní d'Anoia o els de Platja d'Aro, per posar alguns exemples.
En definitiva mala gestió de l'aigua.
Però, no hagués estat millor limitar els consums d'aigua domèstics de forma general i deixar que cadascú s'administri aquest bé tant escàs (per a alguns) de la forma que estimi convenient?
Perquè en comptes de prohibir quelcom que no es pot controlar, no es controla allò que si que es pot controlar?:
Entenem el missatge, Alcalde, però no les formes ni el procediment.En definitiva, el primer decretàs ara ens diu en què podem i en què no podem gastar l'aigua. Millor ho tenen, per exemple, els habitants de Tiana, els de Llicà d'Amunt, Sant Feliu de Codines, Sant Sadurní d'Anoia o els de Platja d'Aro, per posar alguns exemples.
En definitiva mala gestió de l'aigua.
0 Comentaris. COMENTEU-HO:
Publica un comentari a l'entrada