Avui, el Consell de Ministres ha aprovat les bases de la línia de crèdit destinada a les Corporacions Locals per pagar els seus proveïdors.
Es tracta de ni més ni menys que 20.000 milions d'Euros de prèstecs sindicats amb les entitats bancàries i l'ICO, quines línies bàsiques són les següents:
- Termini: 10 anys.
- 2 anys de carència d'amortització (es paguen només els interessos).
- Tipus d'interès: el de les emissións de bons de l'Estat a 5 anys incrementat en un 1,15% (actualment seria un 5%).
Tramitació:
- 15 de març: presentar una relació certificada de deutes amb proveïdors (factures pendents), amb quitança, si s'escau.
- 31 de març: presentació d'un Pla d'Ajustament on es visualitzi la capacitat financera de l'Ajuntament per pagar tots els seus deutes.
- Aquest Pla d'Ajustament haurà de ser aprovat pel Ple Municipal.
El nou equip de govern entra amb un bon llonguet (de fuet) sobre el braç: li ha caigut la grossa només començar.
Com sia que per Acord unànim del Ple de 22 de desembre de 2011, es creà una Comissió de Pagaments per estudiar la destinació dels crèdits obtinguts per a la construcció de la malograda Sala Polivalent al pagament dels proveïdors pendents de liquidació, cal suggerir el següent:
- Acord de TOTS els grups polítics per anular l'acord de destinació dels crèdits aconseguits per a la construcció de la Sala Polivalent.
- Convocatòria immediata de la Comissió de Pagaments i presentació de la totalitat dels imports que s'adeuten als proveïdors, dins de l'àmbit de la Llei de Contractes amb l'Administració, que són els únics que es poden benficiar del finançament extraordinari, i de la resta de deutes pendents.
- Negociar d'urgència una quitança del 10% amb els proveïdors que compleixin els següents requisits: no siguin estratègics, què per les condicions dels seus respectius proveïments hagin tingut marges folgats; que no siguin de Vilamajor, i que tinguin saldos més antics.
- Acordar la petició del finançament extraordinari per a les factures pendents a proveïdors inclosos en l'àmbit de la Llei de Contractes.
- Acordar el pagament de la resta de deutes amb càrrec als crèdits obtinguts per a la Sala Polivalent (sempre i quan les entitats bancàries amb qui es van subscriure els crèdits no tinguin inconvenient).
- Enviar al Ministeri la llista definitiva de pagaments a proveïdors: límit 15 de març.
- Negociar amb TOTS els grups polítics el Pla d'Ajustament.
- Convocar el Ple abans del 31 de març per a l'aprovació del Pla d'Ajustament, i enviar-lo al Ministeri.
- Donar a conèixer a la població el resultat del Pla d'Ajustament i la situació financera actualitzada de la Hisenda Municipal.
Recordeu: "transparència", "rigor", "participació" i "regeneració democràtica" són les consignes de l'equip de govern.
P.S.: Ja comencem malament: avui vencia el termini per presentar a la Generalitat la liquidació pressupostària del 2010, i com sia que no s'ha ni convocat el Ple que l'haurà d'aprovar, ja hem incomplert la primera fita del "rigor" que ens ha de presidir. I això que portem més de set mesos sense canviar de regidor d'Hisenda.
3 Comentaris. COMENTEU-HO:
Oleee!!!!, començan bé!!!.
Que esperabas, si el regidor de hacienda no ha hecho absolutamente nada en los nueve meses que ha estado en el gobierno. ( incluido el mes que no fue a trabajar,!!! cobrando !!! ) .
Corrijo; si ha hecho , ha estado muy ocupado en echar fuera al alcalde de su mismo "partido".
L’ Ajuntament ha reunir-se per celebrar sessió del Ple extraordinari el proper dijous dia 8 de març a la Sala Orila de La Rectoria, a les 21 hores, per tal de tractar el següent ordre del dia:
1.- Organització i funcionament de l’ajuntament.
Primer.- donar compta de la resolució d’alcaldia de 24 de febrer de 2012, de nomenament de tinents d’alcalde i delegacions d’atribucions a regidors.
Segon.- donar compta dels membres components de la junta de govern.
Tercer.- proposta de nomenament de representants de l’ajuntament a òrgans col•legiats.
Quart.- periodicitat de les sessions del ple i junta de govern.
Cinquè.- donar coneixement de la resolució de delegació de competències d’alcaldia a favor de la junta de govern.
Sisè.- proposta de delegació de competències del ple a favor de la junta de govern.
Setè.- determinació de la dedicació, retribucions i indemnitzacions als membres de la corporació.
Vuitè.- creació de comissions informatives.
Sant Pere de Vilamajor, 5 de març de 2012.
VAL LA PENA ANAR-HI!!!!
TOTHOM AL PLE!!!!!!
Publica un comentari a l'entrada