Com sovint em ve passant en les decissions dels administradors públics del nostre poble, no acabo d'entendre si és que realment són llestos o bé es passen de llestos.
El ple municipal d'aquest dijous sentenciarà l'anul.lació definitiva del projecte de la Sala Polivalent, que ja havia estat consensuat en el darrer ple de l'etapa Llesuy.
Ens costarà uns 14.000 € d'indemnització a l'empresa adjudicatària de l'obra.
Ara bé, la construcció de la Sala ja comptava amb finançament, finançament bancari que ara roman en la tresoreria municipal, i, fonamentalment, amb la subvenció més sucosa que ha rebut mai l'Ajuntament de part del PUOSC.
Ara, es vol utilitzar la subvenció del PUOSC, i per extensió el crèdit bancari de finançament de l'obra, a pagar factures de proveïdors. O uns són ingenus o d'altres no hi entenem, però es fa difícil pensar que un crèdit bancari per a finançar una inversió es deixi com si res per pagar factures, doncs altera radicalment la condició d'atorgament del préstec.
Però la més grossa és l'intent de "desviar" la subvenció del PUOSC a pagar factures de proveïdors corrents: seria un antecedent mai vist a Catalunya, i un mal precedent.
Però la més grossa és l'intent de "desviar" la subvenció del PUOSC a pagar factures de proveïdors corrents: seria un antecedent mai vist a Catalunya, i un mal precedent.
Llegeixo a la Llei 23/1987 de 23 de desembre per la qual s'estableixen els criteris de finançament del Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya (art. 5.3): "Les subvencions aprovades per a una obra no poden ser destinades a una finalitat diferent de la inicial".
Llegeixo també el Decret 101/2008, de 6 de maig, pel qual s’aproven les bases d’execució del Pla únic d’obres i serveis de Catalunya per al període 2008-2012, que en la seva Base d'Execució Desena diu textualment: ".../... en cap cas les modiicacions en un projecte poden comportar que, de fet, es produeixi un canvi de destinació de la subvenció".
La Llei ho diu ben clar. O uns són ingenus o d'altres no hi entenen: feta la Llei, mirem de fer trampes?
Com ingenu és pretrendre que el projecte d'urbanització del sector IES Vilamajor vagi a càrrec del PUOSC quan, cal destacar-ho, el Grup d'ERC al Parlament ja va presentar una esmena d'inclusió d'aquesta obra en els pressupostos de la Generalitat per al 2012, que va ser rebutjada. Ara també es confia en el PUOSC per a la rehabilitació del Local Municipal La Fàbrica, amb una inversió que no ha estat correctament valorada.
Com sovint em ve passant en les decissions dels administradors públics del nostre poble, no acabo d'entendre si és que realment són llestos o bé es passen de llestos.
El meu estupor va però encara més lluny quan llegeixo que el ple del mateix dijous, donarà compta de l'estat de tresoreria i de la relació d'obligacions pendents de pagament a 31 de desembre de 2011, segons RD 4/2012 de finançament de entitats locals. Estupor no pel fet de donar comptes d'un assumpte tant remenat i confós, que ja seria hora, sinò pel fet de què l'emmarquin dins el RD 4/2012, posat en marxa pel govern de l'Estat per finançar el pagament als proveïdors dels ens locals.
El termini de presentació de sol.licituds per beneficiar-se d'aquesta línia de finançament va acabar el passat dia 15 de març, sense que ens consti que l'Ajuntament s'hi presentés. En qualsevol cas, d'acollir-se, s'hauria d'elaborar el Pla d'Ajustament, que hauria d'estar aprovat pel Ple Municipal abans del dia 31 de març, és a dir, a l'endemà del ple que no contempa aquest punt de l'ordre del dia. Dir també que el marc del RD 4/2012 és només pels subministraments rebuts a l'empar de la Llei de Contractes amb les AAPP, és a dir, que no hi són totes les factures pendents.
Demà comprovarem l'estat de les coses, no sigui que estigui fent vanes especul.lacions...
Celebro en tot cas que el nou Govern municipal m'hagi fet cas, en part.
Mentrestant, no hem presentat a termini la liquidació del pressupost del 2010, no tenim pressupostos per al 2012, i les Ordenances Fiscals per enguany poden haver estat aprovades en frau de Llei,...
Mentrestant, i això ja és més greu, el PUOSC per al 2012 ha aprovat per a Sant Pere de Vilamajor un únic projecte: la tercera fase de la rehabilitació i condicionament de La Rectoria (actuació 2012/1169), dotada amb 15.000 € dels 30.000 € pressupostats, de la qual obra no en sabem res (transparència i rigor, recordem, són la clau d'quest nou govern).
Bé, de La Rectoria ja en parlarem un altre dia.
Mentrestant, i això ja és més greu, el PUOSC per al 2012 ha aprovat per a Sant Pere de Vilamajor un únic projecte: la tercera fase de la rehabilitació i condicionament de La Rectoria (actuació 2012/1169), dotada amb 15.000 € dels 30.000 € pressupostats, de la qual obra no en sabem res (transparència i rigor, recordem, són la clau d'quest nou govern).
Bé, de La Rectoria ja en parlarem un altre dia.
0 Comentaris. COMENTEU-HO:
Publica un comentari a l'entrada