Darreres entrades:

26/9/11

Aprovats definitivament els POUM de Sant Pere i Sant Antoni de Vilamajor


La Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona aprovà definitivament el passat dia 22 els POUM de Sant Pere i de Sant Antoni de Vilamajor.

El POUM de Sant Pere de Vilamajor ha culminat així un llarg periple de tràmits i propostes que es va iniciar l'any 2004 i que ha quedat recollit en diverses ocasions en aquest bloc.

Des de que el Ple de l'Ajuntament va aprovar l'Avantpla del POUM-2008, que substituia al de 2005 aprovat en temps de Joan Bruguera, han passat més de tres anys. En total gairebé 7 anys discutint la planificació urbanística del nostre municipi.

El 22 de juliol de 2010 el Ple va acordar l'aprovació provisional del POUM, 15 mesos després de què l'hagués aprovat inicialment. D'ençà, modificacions afegides i la necessitat d'adequar el POUM als requeriments de la Comissió d'Urbanisme de Barcelona, han redibuixat molts dels aspectes que els ciutadans coneixem. Cal confiar què de forma immediata l'Ajuntament publiqui el POUM definitivament aprovat, així estarem en condicions de valorar com ha quedat, en especial la normativa edificatòria, doncs la veritat no n'hem estat informats dels canvis.

Pel que fa al POUM de Sant Antoni, aprovat també definitivament sense tantes controvèrsies, recull diverses solucions a la sortida del barri de Can Vila. Estem també a l'espera de més detalls per tal de veure cóm ha quedat aquest tema, tot i què el proper 29 de setembre es votarà en Ple de l'Ajuntament de Sant Antoni una proposta del PUSA per reformar els acessos, per bé que no planteja cap solució alternativa.

7 Comentaris. COMENTEU-HO:

FS ha dit...

Hola Per spectiva.

Com altres vegades t'he comentat, crec convenient que, abans de publicar una notícia o un article, verifiquis que les teves fons d'informació siguin fiables.

Com representant de PUSA a la Can Vila vilamajorina he de dir que PUSA té una alternativa al problema de la Farinera, però que encara no s'ha fet pública a tothom, (a excepció de nombrosos veïns de Can Vila) per què tot plegat respon a una estratègia de llarga durada.

El problema de La Farinera té solució si hi ha voluntat política. En els plens de SAV i SPV es veurà aquesta voluntat, molt especialment el CiU, partit que governa en els dos consistoris.

Anònim ha dit...

Avui, doncs, és un mal dia pel nostre poble. Descansi en pau !

Anònim ha dit...

Avans de donar el RIP, sería bo saber de quin poble parles, depen de quin poble parlis ja fa molt de temps que resta enterrat, només revifa els dies de cada dia a l'horari escolar.

ferran.calvera ha dit...

Naturalment, la solució al problema de mobilitat de Can Vila no pot ser immediata, per què implica fer unes obres d' infraestructura viària força importants que difícilment podrà assumir l' Ajuntament de Sant Antoni sense ajuda d' altres administracions. Això no vol dir que no es pugui donar alguns passos per tal de millorar els accessos de Can Vila al poble de Sant Antoni al menys per permetre la mobilitat del vianants. PUSA ha presentat al Proper Ple de SAV una proposta d' ampliació i arranjament de les voreres ( ara inexistents) per tal que amb plena seguretat els veïns puguin desplaçar-se caminant en ambdues direccions. PUSA entén que es tracta d' una obra perfectament assumible econòmicament parlant i que malgrat no resol el problema del trànsit rodat, si que implicarà una millora considerable del trànsit "peatonal".

Per SPectiVa ha dit...

Ferran (en Calvera), gràcies pel teu comentari.

La meva tesi és, però, que el vial de sortida de La Farinera és una via interurbana (concretament una "carretera", i per tant subjecte a la Llei de Carreteres de Catalunya.

Crec que paga la pena consultar amb un expert que ho pugui aclarir, doncs primer de tot cal saber de quina categoria de via estem tractant.

ferran.calvera ha dit...

Entenc que les vies interurbanes son competència de la Diputació i les purament urbanes de l' Ajuntament. De totes maneres verificaré la informació que en aquest punt es capdal per saber qui hauria de costejar les obres.

Per SPectiVa ha dit...

OK, Ferran. Les carreteres són però competència de la Generalitat, per bé que pot traspassar la seva titularitat a la Diiputació (p.ex. la BP-5109). Mira la Llei de Carreteres per a més informació al respecte.