Darreres entrades:

25/11/15

Amb totes les lletres E-S-P-O-L-I


Us deixo el panorama desolador de l'espoli al què ens sotmet el govern del PP. Les imatges parles per si soles.





 



 Font de les dades:

- Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas: Ejecución presupuestaria mensual de las CCAA.
- Agencia Estatal de la Administración Tributaria: Estadísticas mensuales de recaudación.
- Instituto Nacional de Estadística: Padrón Municipal a 1-1-2015 (provisional).

4 Comentaris. COMENTEU-HO:

Anònim ha dit...

País Basc i Navarra territoris forals amb concert van a part de la caixa comuna. Però : I Madrid Comunidad? No la tens en compte per algun motiu?

Per SPectiVa ha dit...

La Comunidad Autónoma de Madrid és la seu de les principals empreses i entitats de l'Estat, de manera que en aquella seu es paguen la majoria de l'Impost sobre Societats, l'IVA i els Impostois Especials. Pel que fa a l'IRPF, també es recapten les retenciosn a compte de tots els empleats treballin on treballin, de manera que la recaptació a aquella Comunidad és ben be la meitat del total d'Espanya. Aquest efecte de capitalitat, en el cas de Catalunya está molt més ponderat. Per exemple, l'IVA el paguen realment els consumidors finals, mentre que les empreses paguen la diferència entre els IVA que facturen als seus clients i l'IVA que els facturen al seu torn els seus proveïdors, i ho paguen allà on radiqui el seu domicili fiscal. D'aquesta manera, quan es fa la declaració de la Renda, a Madrid la recaptació es torna negativa, doncs s'anulen les retencions fetes per les empreses de la CCAA i s'assignen definitivament a la CCAA on resideix el subjecte passiu.

Noti`s que Impost de Societats i IRPF són impostos territorialitzats: impostos que paguen les persones físiques (IRPF) i jurídiques (ISS) situades al territori, mentre que la part grossa de la resta d'impostos estatals, singularment l'IVA (imposts sobre hidrocarburs i electricitat,impost sobre begudes alcoóliques, impostos sobre els productes de tabac, ...), són indirectes, els paga realment el consumidor d'una CCAA però els ingressa l'empresa que ha proveït els béns i serveis, i aquesta ho fa a la CCAA on té la seu amb independència d'on hagi venut els seus productes. Per això és un impost no territorialitzat.

Als efectes, i per tal d'observar la incidència de la capitalitat de les empreses amb seu a Catalunya a efectes de l'IVA, vinc controlant l'anàlisi de dispersió entre l'IVA que es recapta a Catalunya de les empreses amb seu a Catalunya i les taxes de consum dels ciutadans a Catalunya, resultant que en realitat Hisenda recapta per IVA de les empreses catalanes aproximadament el mateix IVA que paguen els consumidors finals a Catalunya (el Ministeri publica anualment les taxes de consum de cada CCAA als efectes de repartir la recaptació d'IVA). A Catalunya Hisenda recapta un 20-21% de tot l'IVA de l'Estat, mentre que la taxa de consum a efectes d'aquest repartimant d'IVA està al voltant del 20-22%.
Les empreses catalanes paguen IVA's que en realitat han pagat els consumidors d'altres CCAA, però aquest import és en conjunt equivalent al què els consumidors finals catalans "paguem" a les empreses que ens proveeixen els béns i serveis que consumim, estiguin on estiguin.

Per acabar, no confondre les "balances tributàries", com jo les anomeno, amb les "balances fiscals", doncs les peimeres són el flux de diners que es transfereixen entre Administracions i el segon és la despesa real invertida (gastada) en un territori (béns, serveis, inversions, diners transferits) comparat amb els què aporta l'Administració territorial a l'Administració estatal (diners transferits, serveis, béns, inversions).

Anònim ha dit...

viendo este panorama, cualquiera no tiene ganas de marcharse de españa

Ferran Calvera ha dit...

Sempre és interesant llegir els teus articles, Ricard. Y més si estan tan ben documentats com aquests. Com a regidor de Sant Antoni, les dades que dones de l' ocupació a SAV em son força útils, però em deixen un regust amarg. D' una banda augmenta l' ocupació, però d' altra poses de manifest la incapacitat del municipi per absorbir la seva masa laboral. Per tant, des de la perspectiva d' ocupació som totalment depenents.