Entre 2006 i la primera meitat de 2007, l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor va signar diversos convenis urbanístics als efectes de facilitar la nova planificació del municipi.
Les actes de les Juntes de Govern (veure enllaç a la pàgina web de l'Ajuntament en aquest mateix blog) han vingut donant-ne comptes.
Excepte pel que fa als eixamples del nucli principal, la totalitat dels convenis signats tenen com a comuns denominadors dos aspectes remarcables:
a) Obtenen, per a diversos usos públics, porcions de terrenys qualificats fins llavors com no urbanitzables (fins i tot per adquirir zones verdes).
b) Contrapresten al cessionari dels terrenys amb porcions de terreny edificable, que permeten construir des d'un habitatge fins més d'una dotzena (singularment, s'inclou també un espai per a una benzinera, o tot un polígon industrial).
Els diferents polígons d'actuació contemplats en la darrera versió del POUM signifiquen 144.000 m2 de nou sòl residencial d'aprofitament privat, equivalent a 416 nous habitatges, juntament amb uns altres 69.400 m2 d'equipaments privats (zona industrial i benzinera).
Es fa difícil calcular l'increment del valor dels terrenys en passar de no urbanitzables a edificables, tenint en compte que en bona part dels solars l'antiga planificació urbanística no havia deixat expectatives de requalificació. Estariem parlant, no obstant d'uns 150 nous habitatges, i d'unes 7 Ha de sòl per a equipaments privats.
No discutiré ara l'oportunitat que significa per al municipi disposar d'unes quantes hectàrees per a usos públics (uns 115.000 m2), la creació de nous vials (uns 10 Km), o dels espais que es reserven com zona verda (133.000 m2). Tampoc discutiré en aquesta ocasió sobre la idoneïtat dels usos ni els emplaçaments; tant sols em pregunto:
Quant valen actualment i en la realitat aquests terrenys, majorment no urbanitzables, obtinguts pel municipi?
S'ha calculat la equidistribució de beneficis i càrregues inherents a aquests convenis?
Estan adequadament compensades al municipi les eventuals plusvàlues obtingudes?
Convé a aquest respecte tenir en compte la nova Ley del Suelo, que ha entrat en vigor el passat 1 de juliol, precissament per a tractar situacions com aquesta.
Un canvi d'orientació, i en qualsevol cas transparència, seria desitjable en la singladura final del POUM. Afortunadament, sembla que anem en bona direcció. Veure al respecte aquest article.
Les actes de les Juntes de Govern (veure enllaç a la pàgina web de l'Ajuntament en aquest mateix blog) han vingut donant-ne comptes.
Excepte pel que fa als eixamples del nucli principal, la totalitat dels convenis signats tenen com a comuns denominadors dos aspectes remarcables:
a) Obtenen, per a diversos usos públics, porcions de terrenys qualificats fins llavors com no urbanitzables (fins i tot per adquirir zones verdes).
b) Contrapresten al cessionari dels terrenys amb porcions de terreny edificable, que permeten construir des d'un habitatge fins més d'una dotzena (singularment, s'inclou també un espai per a una benzinera, o tot un polígon industrial).
Els diferents polígons d'actuació contemplats en la darrera versió del POUM signifiquen 144.000 m2 de nou sòl residencial d'aprofitament privat, equivalent a 416 nous habitatges, juntament amb uns altres 69.400 m2 d'equipaments privats (zona industrial i benzinera).
Es fa difícil calcular l'increment del valor dels terrenys en passar de no urbanitzables a edificables, tenint en compte que en bona part dels solars l'antiga planificació urbanística no havia deixat expectatives de requalificació. Estariem parlant, no obstant d'uns 150 nous habitatges, i d'unes 7 Ha de sòl per a equipaments privats.
No discutiré ara l'oportunitat que significa per al municipi disposar d'unes quantes hectàrees per a usos públics (uns 115.000 m2), la creació de nous vials (uns 10 Km), o dels espais que es reserven com zona verda (133.000 m2). Tampoc discutiré en aquesta ocasió sobre la idoneïtat dels usos ni els emplaçaments; tant sols em pregunto:
Quant valen actualment i en la realitat aquests terrenys, majorment no urbanitzables, obtinguts pel municipi?
S'ha calculat la equidistribució de beneficis i càrregues inherents a aquests convenis?
Estan adequadament compensades al municipi les eventuals plusvàlues obtingudes?
Convé a aquest respecte tenir en compte la nova Ley del Suelo, que ha entrat en vigor el passat 1 de juliol, precissament per a tractar situacions com aquesta.
Un canvi d'orientació, i en qualsevol cas transparència, seria desitjable en la singladura final del POUM. Afortunadament, sembla que anem en bona direcció. Veure al respecte aquest article.
0 Comentaris. COMENTEU-HO:
Publica un comentari a l'entrada