Darreres entrades:

12/1/12

L'ordenança fiscal del 2011 seguirà vigent per a l'any 2012


El 14 de novembre s'aprovà pel Ple de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor, fruit del "trinquet opositor", les noves Ordenances Fiscals que havíen de regir per al 2012.

Dic "havíen", perquè aquestes modificacions (que en la pràctica suprimien la "taxa de guals") no van ser tractades en el darrer Ple Ordinari de l'Ajuntament que es va celebrar el passat 22 de desembre.

En efecte, el Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (entre d'altres normes) prescriu taxativament el procediment per aprovar la modificació de les Ordenances Fiscals que és la següent:
  1. Aprovació inicial del ple.
  2. Informació pública i audiència dels interessats, per un període mínim de trenta dies, perquè puguin presentar reclamacions i suggeriments.
  3. Resolució de totes les reclamacions i els suggeriments presentats i aprovació definitiva del ple. En cas de no haver-hi cap reclamació o suggeriment, l'acord inicial esdevindrà definitiu.
El què es va fer el dia 14 va ser, encara que no es digués, l'aprovació inicial de les Ordenances Fiscals.

A aquests efectes, i per seguir el procediment regular, l'Ajuntament publicava al BOPB el següent anunci:

El dia 23 de desembre, doncs, va véncer el termini per a formular al.legacions, i les què s'han fet, cal resoldre-les abans.

Ara per ara, doncs, no s'han resolt les al.legacions presentades, doncs no consta que s'hagin tractat en les Juntes de Govern ni lliurada cap notificació als interessats en aquest sentit.

Ara per ara, com sia que el darrer Ple Municipal de l'any passat no va tractar de l'aprovació definitiva de les Ordenances Fiscals, les modificacions inicials d'aquestes Ordenances encara no són definitives.

Ara per ara, a més, la modificació inicial de les Ordenances Fiscals adoleix de greus deficiències formals que signifiquen la nul.litat de ple dret de les modificacions inicialments aprovades pel Ple.

Sent així les coses, a hores d'ara encara continuen vigents les Ordenances del 2011 i, per exemple, la Taxa de Guals s'ha de pagar al 2012 amb les mateixes quotes que les què estaven vigents. Aixó afecta igualment a totes les taxes i impostos quin periode impositiu s'inicia l'1 de gener de cada any.

Sorprenentment, va sortir publicada l'aprovació DEFINITIVA de les Ordenances Fiscals 2012:

Noti's com l'anunci es subscriu el dia 23 de desembre, a l'endemà del Ple que NO VA APROVAR definitivament la modificació de les Ordenances.

És evident que es diu oficialment que no s'han presentat al.legacions.

Però em consta que, com menys, s'han presentat dues al.legacions a la modificació de les Ordenances Fiscals per al 2012, en temps i forma:
  • Registre E/000102-2011, de data 30/11/2011 00:31:11,
  • Registre E/000107-2011, de data 07/12/2011 20:23:53.
No s'ha rebut, com prescriu la Llei de Procediment Administratiu, cap notificació al respecte d'aquestes dues al.legacions.

És evident que no s'han resolt com menys aquestes dues al.legacions.

És evident que el darrer Ple de l'Ajuntament no va aprovar de forma definitiva la modificació de les Ordenances Fiscals inicialment aprovades en el ple del 14-11-2011.

És evident que, en qualsevol cas, l'aprovació inicial de la modificació de les Ordenances Fiscals adoleix de greus defectes de nul.litat, segons les Lleis.

És evident que s'ha incomplert l'article 178 del  Decret Legislatiu 2/2003 de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, per quant no hi ha hagut cap ple municipal que hagi aprovat definitivament les Ordenances Fiscals per al 2012.

Prevaricar és dictar una resolució administrativa sabent que s'està incomplint la Llei.

Davant d'aquesta il.legalitat, el "trinquet opositor" de la "regeneració democràtica", restarà callat... o només parla quan li convé?

2 Comentaris. COMENTEU-HO:

Anònim ha dit...

Anem per parts que això que dius és molt greu i si és cert ha de comunicar-se a l'ORGT.

En primer lloc, el termini d'exposició pública és de trenta dies hàbils, per la qual cosa el termini s'esgotava el dia 23 de desembre (no es conten els diumenges ni el 6 i 8 de desembre). Per seguretat jurídica, el millor és esperar-se dos o tres dies per si arriben al·legacions per correu administratiu.

Atès que estava Nadal i Sant Esteve, el m és prudent hagués estat esperar-se fines el 28 o 29 i de seguit, fer el Ple per resoldre les al·legacions. Tanmateix, no hagués arribat a temps per a la seva publicació.

Ara, el qeu s'ha de fer és el següent: que jo sàpiga tu no ets regidor i jo tampoc, per descomptat, per la qual cosa no tenim accés directe al registre d'entrada de l'ajuntament; però els regidors de l'oposició sí que el tenen.

Han de demanar les instàncies i un cop assabentats de la incidència, interposar un recurs o notificar-ho directament a l'Organisme de Gestió Tributària.

Repeteixo, això que escrius es d'allò més greu (no només de caràcter polític, sinó també administratiu).

Ara és l'hora de què el senyor Bruguera li torni la jugada al senyor Llesuy perquè li va passar el mateix.

I sé de què parlo.

D.J.N.G.

Anònim ha dit...

Altra cosa, no hi hagi cap error. Si no es presenta cap al·legació no s'ha de fer cap Ple per aprovar-les definitivament.

D'acord amb l'article 17.3 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el texty refós de la llei reguladora de les hisendes locals, transcorregut el termini d'exposició pública, en el cas en què no s'haguéssin presentat reclamacions, s'entendrà definitivament adoptat l'acord sense necessitat d'acord plenari.

D.J.N.G.