Si mireu un mapa del nostre territori, veureu que Sant Antoni de Vilamajor té sortida natural cap Llinars per la carretera BP-5107.
Però, com sabem, Sant Pere de Vilamajor té en la mateixa carretera BP-5107 el seu límit sud.
Abans de la posada en funcionamnet de la variant de Cardedeu a Sant Celoni, la sortida cap l'àrea metropolitana per excel.lència era la carretera BV-5108, de Cardedeu a Cànoves.
Avui en dia, també el veïnats de ponent (Les Faldes, Brugueres, Can Miret i Les Pungoles), tenen en la BV-5108 la seva principal via d'accés.
Aquesta evidència em va portar a destacar la importància de la BV-5108 en la Comissió del POUM-2005, fins el punt que es va incloure una moció al respecte en l'Informe d'aquesta comissió, a principis de 2006.
Però, com sabem, Sant Pere de Vilamajor té en la mateixa carretera BP-5107 el seu límit sud.
Abans de la posada en funcionamnet de la variant de Cardedeu a Sant Celoni, la sortida cap l'àrea metropolitana per excel.lència era la carretera BV-5108, de Cardedeu a Cànoves.
Avui en dia, també el veïnats de ponent (Les Faldes, Brugueres, Can Miret i Les Pungoles), tenen en la BV-5108 la seva principal via d'accés.
Aquesta evidència em va portar a destacar la importància de la BV-5108 en la Comissió del POUM-2005, fins el punt que es va incloure una moció al respecte en l'Informe d'aquesta comissió, a principis de 2006.
Fa un any celebrava que la Diputació s'hagués posat les piles i es decidís a arranjar aquesta carretera, que amb el temps i els seus 9.000 vehicles diaris, sempre ha estat perillosa pel seu traçat, fet d'asfaltar camins de carro. Desseguida, veus sostenibilistes van posar el crit al cel: les carreteres estan fetes per passejar, en comptes d'arranjar -que facilita la velocitat- s'han de posar obstacles no aptes ni per tot-terrenys per tal de què els domingueros del volant puguin anar tranquils.
En una creuada que va aixecar un cert rebombori, jo sempre he mantingut el criteri que les carreteres han de ser segures per si mateixes, doncs la seguretat de tothom passa per bones carreteres, carreteres on puguin passar dos camions, carreteres sense revolts, amb accessos transversals segurs i en les què, quan plou, no hagis d'anar a les palpentes. Còrrer o no còrrer és decissió de cadascú, però carreteres segures és una obligació de l'Administració: si es pot raonablement còrrer sense perill és que la carretera és segura; si per anar segurs hem d'anar a 40, és que la carretera no és segura. Simplement.
Doncs bé, el dimarts passat, els Alcaldes de Sant Pere de Vilamajor, Cànoves i Samalús i Cardedeu, es van reunir amb responsables de la Diputació per conèixer l'avantprojecte de reforma de la BV-5108 de Cardedeu a Cànoves.
Entre altres importants millores, l'accés dels nuclis de Can Miret i Les Pungoles es farà mitjançant una rotonda d'incorporació. La via passarà a tenir 8 metres d'amplada (dos carrils de 3 metres d'amplada cadascun, més 1 metre addicional per banda com a voral).
Entre altres importants millores, l'accés dels nuclis de Can Miret i Les Pungoles es farà mitjançant una rotonda d'incorporació. La via passarà a tenir 8 metres d'amplada (dos carrils de 3 metres d'amplada cadascun, més 1 metre addicional per banda com a voral).
Amb la incorporació dels suggeriments fets pels alcaldes, ben aviat es podrà finalitzar el projecte, que un cop licitat podrà ser realitat en dos anys.
Ara només cal que la Dipuació de Barcelona atengui la decidida aposta de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamjor per eliminar els revolts al tram de la BP-5107 entre Sant Antoni i la cruïlla de la BV-5108, que ja fa temps demana, i continua demanant, juntament amb Sant Antoni, reforma necessària més que mai amb la revitalització del polígon industrial de La Plana.
Per cert, sabíeu que la BP-5107 va ser construida entre 1897 i 1901, amb idéntic traçat que avui en dia? Ja és hora doncs que aquesta carretera del Segle XIX s'arranji per al Segle XXI.
Així, Sant Pere de Vilamajor, i també Sant Antoni, recuperaran la normalitat en els accessos a l'àrea metroplitana, permetent el desenvolupament d'un més eficient transport públic fins l'estació de Cardedeu, sense sobrecarregar la carretera de Llinars.
Sostenibilitat és aixó. Seguretat és aixó. Us imagineu quantes tonelades de CO2, quants ensurts, quants accidents i quant de temps ens estalviarem al cap de l'any?
Em congratulo especialment pels companys de Les Pungoles.
Per cert, sabíeu que la BP-5107 va ser construida entre 1897 i 1901, amb idéntic traçat que avui en dia? Ja és hora doncs que aquesta carretera del Segle XIX s'arranji per al Segle XXI.
Així, Sant Pere de Vilamajor, i també Sant Antoni, recuperaran la normalitat en els accessos a l'àrea metroplitana, permetent el desenvolupament d'un més eficient transport públic fins l'estació de Cardedeu, sense sobrecarregar la carretera de Llinars.
Sostenibilitat és aixó. Seguretat és aixó. Us imagineu quantes tonelades de CO2, quants ensurts, quants accidents i quant de temps ens estalviarem al cap de l'any?
Em congratulo especialment pels companys de Les Pungoles.
0 Comentaris. COMENTEU-HO:
Publica un comentari a l'entrada