Al final del procés del POUM, el tema ha sortit, com grà madur, a la màxima actualitat.
Els grups polítics de fora del Govern demanen informació i participació, i concreten precissament les seves demandes. Els espais d'opinió ciutadans reclamen una major intervenció de la ciuitadania.
En fi, la sensació és que, ara, tothom té pressa per conèixer, i potser, per ficar-hi cullerada, ara que va sent hora de plegar la parada.
En vista de tot plegat, suggereixo una série d'aspectes que caldria posar en marxa o reforçar per a evitar la diàspora, endreçar la situació i tallar definitivament les crítiques:
Els grups polítics de fora del Govern demanen informació i participació, i concreten precissament les seves demandes. Els espais d'opinió ciutadans reclamen una major intervenció de la ciuitadania.
En fi, la sensació és que, ara, tothom té pressa per conèixer, i potser, per ficar-hi cullerada, ara que va sent hora de plegar la parada.
En vista de tot plegat, suggereixo una série d'aspectes que caldria posar en marxa o reforçar per a evitar la diàspora, endreçar la situació i tallar definitivament les crítiques:
- Consituir formalment el Consell Assessor Urbanístic, quina permanència vagi més enllà de la mera preparació i tramitació del POUM. Com figura específicament prevista en la Llei, té carta de naturalesa pròpia, i és d'indubtable utilitat.
- Preparar i posar en marxa una exposició pública del nou planejament, destacant, de forma intel.ligible per als ciutadans, els nous àmbits del POUM i els eventuals canvis en les àrees ja actualment programades (usos, paràmetres bàsics, etc.), així com els aspectes de la nova vialitat.
- Ultimar els treballs de la Comissió d'Urbanisme, l'únic òrgan actualment en marxa des del punt de vista participatiu per al POUM, demanant que, partint de l'Informe ja existent de la primera Comissió, elabori el seu propi document de síntesi, consideracions i/o propostes en aquest POUM revisat.
- Elaborar i publicar de forma urgent el nou Programa de Participiació Ciutadana enfocat a l'estat actual del procés, a fi i efecte de què la població en general conegui tant el què resta de procés com els punts en què pot intervenir. Donar una major publicitat a la possibilitat de presentació de propostes, i, a partir de l'aprovació inicial, de presentació d'al.legacions. Establir el calendari de les diferents fases que queden fins l'aprovació provisional, i els terminis previstos per a les diferents etapes.
- Tant bon punt estiguin en marxa les anteriors actuacions, convocar una reunió del Consell Plenari del Consell de Poble, a fi i efecte de presentar els criteris de la planificació, els diferents punts de vista i les conclusions.
Tots aquests punts haurien de ser definits i perfilats en un Ple Municipal Extraodinari monogràfic a celebrar abans de què acabi el present mes de febrer.
La proposta que formulo no s'ha d'entendre en absolut com una crítica a l'actual procés, sinò com una solució a les discrepàncies que han sorgit al final del mateix, que, si bé tenen les seves arrels en una innegable falta d'interés, fins ara, per part dels que reclamen d'intervenir, propiciada al seu torn per "distraccions" de l'atenció (com ara renúncies de regidors, trencament de majories de govern, taxa de guals Diputacio inclosa, noves Ordenances Municipals, pressupostos 2009, assumpte Picart, obres del Fons d'Inversió Local, etc., etc.), poden alterar la imatge d'un procés de revisió del planejament que realment s'ha dut a terme amb empenta, esforç i sobre unes bases enronades, més enraonades que les del POUM-2005.
Fer ja és prou difícil, i donar exemple significa un esforç suplementari. Ara cal, perquè està bé, un darrer esforç final... una diferent didàctica per poder prendre una opinió fonamentada.
Val a dir al respecte que, a setmanes vista de l'intent d'aprovació inicial del primer POUM, al març de 2007, no es varen demanar les mateixes coses ni es feien les mateixes crítiques que ara reclamen bona part de les mateixes veus, quan, essencialment, les bases del planejament són essencialment similars i les mancances eren de similar magnitud.
La proposta que formulo no s'ha d'entendre en absolut com una crítica a l'actual procés, sinò com una solució a les discrepàncies que han sorgit al final del mateix, que, si bé tenen les seves arrels en una innegable falta d'interés, fins ara, per part dels que reclamen d'intervenir, propiciada al seu torn per "distraccions" de l'atenció (com ara renúncies de regidors, trencament de majories de govern, taxa de guals Diputacio inclosa, noves Ordenances Municipals, pressupostos 2009, assumpte Picart, obres del Fons d'Inversió Local, etc., etc.), poden alterar la imatge d'un procés de revisió del planejament que realment s'ha dut a terme amb empenta, esforç i sobre unes bases enronades, més enraonades que les del POUM-2005.
Fer ja és prou difícil, i donar exemple significa un esforç suplementari. Ara cal, perquè està bé, un darrer esforç final... una diferent didàctica per poder prendre una opinió fonamentada.
Val a dir al respecte que, a setmanes vista de l'intent d'aprovació inicial del primer POUM, al març de 2007, no es varen demanar les mateixes coses ni es feien les mateixes crítiques que ara reclamen bona part de les mateixes veus, quan, essencialment, les bases del planejament són essencialment similars i les mancances eren de similar magnitud.
0 Comentaris. COMENTEU-HO:
Publica un comentari a l'entrada