Darreres entrades:

25/2/12

Se li gira feina al Regidor d'Hisenda

Quan encara no sabem quin serà l'equip de Govern del Consistori, a qui li toqui fer de Regidor d'Hisenda se li gira feina, ja només arribar.

Foto: Griselda Escrigas. El 9Nou

Aquí tenim una primera llista d'algunes qüestions urgents i d'extremada importància:
  1. Fer els pressupostos per al 2012, que ara anem tirant de la pròrroga dels de 2011. Aquests pressupostos són especialment importants, doncs apart de decidir-se moltes coses, hauran d'incloure retallades de com menys 200.000 € (ja que de la reforma extraordinària de l'IBI no ens toca ni la "pedrea", com diria la regidora de Cultura). Després (si els aconsegueixen consensuar) caldrà convocar un Ple per aprovar-los.
  2. Preparar i presentar al Ple la liquidació dels pressupostos de l'any 2010, i enviar-los a corre-cuita a la Generalitat, doncs el termini acaba el proper 2 de març. De no presentar-se s'estarà fent el mateix que tant es va criticar, i no seria un bon exemple donat tot el què es predica.
  3. Convocar de forma immediata la Comissió de Seguiment d'Hisenda, en la que formin part, com a mínim un representant de cadascuna de les formacions a l’oposició, per tal d’assegurar la destinació correcta dels crèdits obtinguts per a la construcció de la Sala Polivalent a pagar deutes a proveïdors. En aquesta Comissió, l’equip de govern ha de posar sobre la taula, tota la documentació al respecte de les factures pendents de cobrar, no un llistat parcial , sinó de la seva totalitat, per saber del cert quin és l’import total pendent d’abonar i quins proveïdors estan pendents de cobrar. (Acord unànim del Ple de 22 de desembre de 2011). Aquesta comissió ha estat reclamada, entre d'altres, per ERC-RCat quan no tenia pacte de govern).
  4. Relacionat amb l'anterior, i donat que els 600.000 € que hi ha no arriben a pagar tot el què es deu, si es vol obtenir el finançament extraordinari acordat pel Ministerio d'Hisenda, (doncs els bancs no ens deixen ni cinc i els proveïdors esperen cobrar algun dia) preparar abans del dia 15 de març la relació de totes factures i imports pendents de pagar als proveïdors (*) -i en el seu cas els imports de quitança- i lliurar-la al Ministerio de Economia y Hacienda, així com, per al 31 de març, presentar un Pla d'Ajustament en què es garantitzi la sostenibilitat de pagament de les despeses corrents i de l'amortització dels prèstecs (els presents i els afegits per la nova fórmula) durant el temps en què es financiïn les operacions. No accedir a aquesta via de finançament seria un greu i temerari error, doncs ens esperen un parell d'anys durs per a la Hisenda Municipal.
  5. Si es demana el finançament previst a la tasca anterior, s'haurà de convocar un Ple Municipal abans del 31 de març per aprovar el Pla d'Ajustament i conèixer la relació de factures a finançar.
  6. Veure cóm es soluciona la nul.litat de ple Dret d'algunes de les modificaciones previstes en les Ordenances Fiscals per al 2012 aprovades al Ple del 14 de novembre, atenent a les al.legacions presentades al respecte (de dates 31/11/2011 i 7/12/2011, amb nos. de registre d'entrada 102/2011 i 107/2011, respectivament, i E/000004-2012 de 12/01/2012), abans de què el tema es compliqui.
    (*) Només per a obres, serveis o subministraments realitzats ambas del 1-1-2012 i que, a més, es tracti de contractes inclosos en l'àmbit de la Llei de Contractes del Sector Públic.

    Cal tenir en compte que tenim Regidor d'Hisenda des del dia 25 de juliol de 2011, i que per tant aquest ja ha tingut set mesos per preparar els pressupostos de 2012 i la liquidació dels de 2010. (Responsabilitat aquesta que cal confiar no s'hagi desviat en la dedicació a altres "menesters").

    Se li gira feina, feina de la útil i exigible al càrrec de qui sigui regidor d'Hisenda. Pel mateix sou que fins ara, és clar.

    Si en quelcom pot ajudar a fer els pressupostos, i llevat de què en els Pressupostos Generals de l'Estat es modifiqui, per al 2012 el Govern de l'Estat ha establert l'aportació a l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor de la participació dels ens locals en els tributs de l'Estat, en un total de 576.839,53 € (del que s'haurien de descomptar, en el seu cas, reintegraments de saldos d'exercicis anteriors). En el mes de gener ja s'han cobrat, a compte, 45.415,04 Euros nets.
    (A Sant Antoni de Vilamajor li corresponen al 2012 pel mateix concepte, 891.173,73 €).

    1 Comentaris. COMENTEU-HO:

    Anònim ha dit...

    En referència al punt 6. és tant fàcil com comunicar-ho a l'O.R.G.T. i en el proper Ple declarar la seva nul·litat.