El nou Regidor de Participació (i de Turisme i de Promoció Econòmica), en Joan García publica al web de l'Ajuntament unes pinzellades del seu punt de vista sobre la reforma del Consell de Poble que ja va presentar el passat divendres.
En síntesi proposa el següent:
1- Creació d’una Comissió de seguiment per tal d’optimitzar i agilitzar el funcionament del Consell, sense arribar a ser un òrgan en el consell, una mena de Comissió Permanent.
Faria un seguiment dels temes a debat, coordinaria les diferents comissions de treball, estudiaria les diferents propostes de les comissions de treball i tindria poder per convocar si s’escau el plenari del consell. En tot cas, a les dues reunions que s’han de fer del consell, segons el reglament actual, informarien de l’estat de les diferents comissions i dels diferents temes que estiguin a debat.
La proposta es que el consell designi entre cinc i deu persones, ja sigui de manera voluntària o per sorteig.
2- Convocatòria de reunions: les sessions del plenari les podrà convocar:
Faria un seguiment dels temes a debat, coordinaria les diferents comissions de treball, estudiaria les diferents propostes de les comissions de treball i tindria poder per convocar si s’escau el plenari del consell. En tot cas, a les dues reunions que s’han de fer del consell, segons el reglament actual, informarien de l’estat de les diferents comissions i dels diferents temes que estiguin a debat.
La proposta es que el consell designi entre cinc i deu persones, ja sigui de manera voluntària o per sorteig.
2- Convocatòria de reunions: les sessions del plenari les podrà convocar:
- La presidència,
- La comissió de seguiment.
- Qualsevol Associació, entitat o membre del Consell del poble amb el suport d’un terç dels membres del consell del Poble.
3- El Consell del Plenari quedaria integrat per:
- Presidència: escollida pel Consell del Poble per majoria absoluta, sense que sigui necessari que formi part del consell del poble.
- Un regidor en representació de l’ajuntament per tal de fer d’enllaç entre el Consell i l’ajuntament. Seria del tot lògic que fos la regidora o regidor de participació.
- Un representant de cada Entitat, Associació, Ampa’s o col∙lectiu ciutadà que demostri haver portat a terme activitats socials a Sant Pere en l’últim any.
- Tres representants dels sectors professionals i econòmics. (En aquest punt caldria especificar com s’escullen, amb quin criteri i qui els escull).
- Entre set i deu membres de la borsa del poble. Qualsevol persona que vulgui participar al Consell del poble, amb l’única condició que no pertanyi a la direcció de cap de les associacions, entitats, ampa’s o col∙lectiu ciutadà ja representat al consell. Sense tenir l’obligació d’estar empadronada a Sant Pere i ser major de 16 anys.
Apart de la Comissió de Seguiment, com órgan auxiliar (substituïnt la Vice-Presidència i bona part de les funcions actuals del President), les úniques novetats respecte l'organització actual són les següents:
- El President nat ja no seria l'Alcalde, sinò qui designés el propi Consell "per majoria absoluta".
- Suprimir la figura del Vice-President (substituïda la seva funció per la Comissió de Seguiment).
- Suprimir la representació dels grups polítics al Consell, deixant-ne només un regidor en representació de l'Ajuntament (el Regidor de Partcipació).
- Incorporar les AMPA's i "col.lectius ciutadans" a la part de les entitats i associacions.
- Suprimir la necessitat d'estar empadronat, i rebaixar l'edat als 16 anys.
Celebro que s'hagin inclós algunes de les propostes que vaig formular ara fa just dos anys, com ara:
- l'eliminació dels grups polítics (jo no anava tant lluny, els deixava membres sense vot),
- la creació d'una Comissió intermèdia,
- la possibilitat de ser membres als majors de 16 anys,
- la inclusió de les AMPA's, o
- l'impediment de què membres dels òrgans de direcció de les entitats "es colessin" dins de la borsa de la ciutadania.
Però apart de qüestions tècniques, com la no menció de la figura del Secretari o deixar que el Consell el puguin convocar tres ens pel seu compte (quan correcte seria que la convoquès el President, a motu propi o a instàncies de la Comissió de Seguiment o 1/3 dels membres del Consell), la proposta d'en Joan Garcia no suposa una millora de la representativitat "del poble", doncs tot el pes d'aquesta presumpta representació el continua deixant a les entitats i associacions del municipi, les quals, per molt important que sigui la seva tasca, no pretenen en la seva immensa majoria cap tasca representativa, sinò tant sols desenvolupar activitats col.lectives en diferents àmbits.
Segons els Registres la la Generalitat de Catalunya, hi ha inscrites al municipi més d'una cinquantena d'entitats associatives (algunes de les què consten com a tals no hi figuren), fet que els atorga (de participar-hi) un desmesurat pes en el Consell de Poble, de quasi tres quatres parts dels vots.
Segons els Registres la la Generalitat de Catalunya, hi ha inscrites al municipi més d'una cinquantena d'entitats associatives (algunes de les què consten com a tals no hi figuren), fet que els atorga (de participar-hi) un desmesurat pes en el Consell de Poble, de quasi tres quatres parts dels vots.
Sense els representants dels grups polítics, la naturalesa de "Forum d'entitats" que ja té el Consell -estenent també a co.lectius sense ser associacons registrades-, quedaria si cap més intensificada.
Tampoc penso que sigui correcte eliminar la condició de necessari empadronament en els representants de la borsa de ciutadania, i en tot cas col.lectius no empadronats, com ara el 30% de la població de segona residència, hauríen de tenir deguda representació específica en el Consell.
En conjunt, amb les quotes adequades a cada co.lectiu, els membres del Plenari no hauríen de sobrepassar els 40.
Penso doncs que la proposta del regidor és un plantejament molt insuficient doncs va poc més enllà de l'estructura del Consell sense abordar realment la riquesa de punts de vista que les diferents capes ciutadanes del nostre poble hi poden aportar, d'estar degudament representades. Encoratjo a la Comissió que ha d'elaborar la proposta de revisió del reglament, avançar definitivament de cara a la major pluralitat i representativitat de les diverses sensibilitats de la ciutadania en el si del Consell.
Reproducció literal de l'article publicat a "Reflexions" el 4 de març de 2010 (per si en quelcom pot ajudar)
Ben aviat es convocarà el Consell de Poble, doncs l'actualitat així ho aconsella.
Cal tenir present que el Consell Plenari, que és l'organ executiu, només el pot convocar el President, a iniciativa pròpia o a instàncies d'un terç dels membres del Consell.
La reforma del Consell de Poble passa, entre altres temes menors, per la revisió dels seus membres.
Però, com es composa el Consell Plenari? Vegem-ho (Article 6 del Reglament):
Integren el Consell Plenari:
- La Presidència, que correspondrà a l’alcalde/essa o regidor/a en qui delegui.
- La vice-presidència, que correspondrà a qualsevol persona nomenada per la majoria absoluta del Consell i que no ostenti el càrrec de regidor/a.
- Un regidor/a de cada grup polític municipal.
- Un representant de cada entitat, associació o col·lectiu ciutadà inscrit al registre municipal.
- Tres representants dels sectors professionals i econòmics: pagesos, serveis i indústria.
- Set membres de la borsa de ciutadania voluntària del Consell.
- Actuarà amb funcions de Secretaria i orientació normativa el/la secretari/a municipal o persona en què es delegui.
- Podran assistir amb veu sense vot, professionals i experts/es, responsables polítics i tècnics/ques de les àrees quan les temàtiques a tractar així ho requereixin, a petició de la presidència o d’un terç dels membres del plenari. També podran participar representants d’altres administracions amb veu i sense vot.
L'article 7 del Reglament desenvolupa la borsa de ciutadania voluntària, en els següents termes:
Podrà formar part de la borsa de ciutadania voluntària qualsevol ciutadà o ciutadana major de 16 anys empadronat/da o vinculat/da al poble per propietat territorial amb més de dos anys d’antiguitat.
Es prioritzarà el nomenament paritari per gènere, i els següents criteris de selecció: gent gran, joves i professionals d’àmbits temàtics no representats al Consell.
D’aquesta borsa serà seleccionada aleatòriament una persona procedent de cadascun dels nuclis: Faldes, Can Vila, Vallserena, Can Ram, Can Derrocada, Nucli i una altra procedent del disseminat.
Només tenen dret a vot les persones empadronades.
El màxim de persones no empadronades seleccionades per aquest sistema aleatori no podrà ser superior a una havent-se de repetir l’operació cas que en resultessin més.
Podrà formar part de la borsa de ciutadania voluntària qualsevol ciutadà o ciutadana major de 16 anys empadronat/da o vinculat/da al poble per propietat territorial amb més de dos anys d’antiguitat.
Es prioritzarà el nomenament paritari per gènere, i els següents criteris de selecció: gent gran, joves i professionals d’àmbits temàtics no representats al Consell.
D’aquesta borsa serà seleccionada aleatòriament una persona procedent de cadascun dels nuclis: Faldes, Can Vila, Vallserena, Can Ram, Can Derrocada, Nucli i una altra procedent del disseminat.
Només tenen dret a vot les persones empadronades.
El màxim de persones no empadronades seleccionades per aquest sistema aleatori no podrà ser superior a una havent-se de repetir l’operació cas que en resultessin més.
I de la seva banda, el règim de participació de les entitats, es regula a l'article 8:
1. Per tal de garantir la funcionalitat i l’equilibri representatiu del Consell plenari, les entitats inscrites al registre municipal que sol·licitin integrars’hi hauran de reunir els següents requisits:
- Que acreditin com a mínim el darrer any, activitats continuades d’àmbit local i impacte ciutadà que reportin beneficis socials, culturals i/o econòmics.
- Que les persones que hagin de representar les entitats o grups d’entitats siguin proposades nominalment pels seus òrgans de decisió.
2. Les entitats representades al consell hauran de proposar una persona suplent de la titular per substituir-la quan aquesta no pugui assistir. La convocatòria de les reunions només es farà a nom de l’Entitat.
3. La incorporació de representants de noves entitats al Consell s’acordarà pel Consell Plenari en la sessió de renovació.
Passo a comentar cada grup de membres
1- Presidència:
Cap comentari.
2- Vice-presidència:
Cap comentari.
3- Regidors dels grups polítics amb representació a l'Ajuntament:
Inicialment en desacord, doncs en la pràctica és com si tot el Ple de l'Ajuntament estigués en el Consell, que no és una figura política.
4- Entitats:
La participació d'aquests membres nats passa per la inscripció de l'entitat al Registre Municipal d'Entitats.
Però aquest Registre no té el suport de cap Reglament, Decret o similar. Només tenim el llistat de documentació que, segons els web de l'Ajuntament, cal aportar per ser inscrit:
1. Model d'instància
2. Estatuts segellats per la Generalitat de Catalunya
3. Fotocòpia del NIF de l'entitat
4. Fotocòpia dels DNI dels membres de la Junta
5. Relació de càrrecs directius
6. Certificat del secretari de l'entitat dels ingressos anuals que té l'entitat, especificant si són de quotes de socis, subvencions, etc..
7. Nom, cognoms, adreça, telèfon, fax i e-mail de la persona de contacte
8. Dades de la persona que representa a l'entitat en el Consell del Poble.
Em sobren els punts 4, 6 i 8; caldria eliminar-los.
Caldria, paralel.lament a la formulació del Reglament del Registre d'Associacions, reformar el propi Reglament de Subvencions, que demana coses que ja s'han de cumplir pel simple fet de pertànyer al Registre.
De tota manera només una part de les entitats actualment presents al Consell estan registrades a l'Ajuntament amb els requisits que es demanen, i fins i tot més d'una no té els estatuts inscrits al Departament d'Entitats Jurídiques de la Generalitat, com és obligatori, o simplement no té estatuts, ni NIF.
I pel que fa a les prescripcions de l'article 8, són excessives, i no es demamen requisits tant meticulosos a cap altre colectiu del Consell, signe inequívoc de la manca de confiança en la representativitat de les entitats del municipi. Cal eliminar totalment l'article 8, i només afegiria el següent: "Les entitats estaran representades al Consell pel seu President o càrrec equivalent, qui podrà efectuar delegacions expresses comunicant-ho a la Secretaria amb antel.lació a cada reunió".
És també important, donada la nombrosa representació associativa al nostre municipi, replantejar-se el pes específic de les entitats en el propi Plenari, doncs aquest es pot convertir en un simple Forum d'Entitats, que hauria per si mateix de formar un altre Consell de Participació a banda del Consell de Poble.
Distingiria d'aquest sector, les entitats veïnals o territorials, que hauríen de constituïr un grup amb personalitat pròpia dins el Consell.
5- Representants de sectors professionals i empresarials (pagesia, indústria i serveis):
No es defineix que es considera "representants", qui es pot presentar i com s'escullen aquests membres.
6- Borsa de ciutadania voluntària:
Cal eliminar la paraula "voluntària", doncs tots els membres del Consell ho són. Cal també no amagar les coses del seu nom: ara són simplement representants dels barris o nuclis. (Tanta por hi ha en oficialitzar la representació orgànica territorial?). La representació territorial, com ja he indicat abans, la faria pròpiament a través de les entitats veïnals ja existents, deixant la Borsa de la Ciutadania oberta amb independència dels cupos per barris.
Caldria pensar doncs que els "barris" ja tenen presència en les entitats que tanmateix els representen, i per tant l'assignació territorial de la borsa de voluntaris és redundant i es podria tanquilament suprimir, configurant, ara si, una veritable borsa de la ciutadania, amb un nombre de representants de sis a vuit, amb la condició de què no hi figurés cap membre dels òrgans de direcció de les entitats veïnals ni d'altres entitats ja presents en el Consell. (Ara per ara al Consell s'han "colat" diversos membres de direcció d'entitats veïnals per aquests via, la de Propietaris de Can Derrocada, sense anar més lluny).
La voluntat de paritat (dones, joves, gent gran, ...) és d'imposssible compliment, contradictòria amb el sistema aleatori. Sent una borsa territorial, no cal matar tot els què es gras: aquests col.lectius, i d'altres, s'han de representar a través d'entitats organitzades, si ho volen.
És un absurd de què un "vinculat" que estigui de lloguer o sigui fill o cónjuge d'un propietari, no pugui formar part de la borsa.
Però el més gros i sense sentit és que un barri pugui quedar representat per una persona sense dret a vot pel fet de no estar empadronada: tots els candidats hauríen d'estar empadronats i tenir dret a vot, i per tant la complicada determinació de "vinculat/da al poble per propietat territorial amb més de dos anys d’antiguitat", s'hauria de suprimir, com totes les disposicions motivades per la presència de persones no empadronades.
Cal notar l'absurd de fer un nomenament sobre una persona sense dret a vot, i el fet de què no es demana la condició d'estar empadronat per tenir dret a vot a cap altre dels membres del Consell.
Tampoc queda clar si la condició de dos anys d'antiguitat és també per als empadronats. Em sembla bé que es demani, però, aquesta antiguitat.
7- Secretaria:
Cap comentari.
8- Assistents convidats:
Hi ha una imprecisió: l'assistència al plenari és oberta, i per tant no és aquest el sentit del redactat de la norma. Pròpiament hauria de dir "membres convidats", amb el sentit, no de "participar" sinò formant part del propi Consell (sense vot, és clar).
9- Qui hi falta?
10- Què hi sobra?:
També, pel que fa a les Comissions de Treball, l'experiència de la segona d'Urbanisme hauria de servir per ser més rigurosos amb el cumpliment del Reglament pel que fa als membres de les mateixes, doncs no és l'esperit que hi formi part tothom extern al Consell que vulgui, sinò que s'ha de sotmetre a l'aprovació de la pròpia Comissió o del propi Plenari. Caldria a més limitar la presència de membres externs al Consell a una tercera part del total de membres d'aquestes comissions, per tal de no desvirtuar el sentit de Comissió Delegada.
Cal tenir present que ISP, fa quasi un any, ja va presentar formalment el seu enfocament sobre la revisió dels membres del Consell, que em va servir de motiu a mi mateix per publicar un altre article sobre el tema en aquest mateix espai.
(Reflexions de Sant Pere de Vilamajor, 4 de març de 2010)
1. Per tal de garantir la funcionalitat i l’equilibri representatiu del Consell plenari, les entitats inscrites al registre municipal que sol·licitin integrars’hi hauran de reunir els següents requisits:
- Que acreditin com a mínim el darrer any, activitats continuades d’àmbit local i impacte ciutadà que reportin beneficis socials, culturals i/o econòmics.
- Que les persones que hagin de representar les entitats o grups d’entitats siguin proposades nominalment pels seus òrgans de decisió.
2. Les entitats representades al consell hauran de proposar una persona suplent de la titular per substituir-la quan aquesta no pugui assistir. La convocatòria de les reunions només es farà a nom de l’Entitat.
3. La incorporació de representants de noves entitats al Consell s’acordarà pel Consell Plenari en la sessió de renovació.
Passo a comentar cada grup de membres
1- Presidència:
Cap comentari.
2- Vice-presidència:
Cap comentari.
3- Regidors dels grups polítics amb representació a l'Ajuntament:
Inicialment en desacord, doncs en la pràctica és com si tot el Ple de l'Ajuntament estigués en el Consell, que no és una figura política.
4- Entitats:
La participació d'aquests membres nats passa per la inscripció de l'entitat al Registre Municipal d'Entitats.
Però aquest Registre no té el suport de cap Reglament, Decret o similar. Només tenim el llistat de documentació que, segons els web de l'Ajuntament, cal aportar per ser inscrit:
1. Model d'instància
2. Estatuts segellats per la Generalitat de Catalunya
3. Fotocòpia del NIF de l'entitat
4. Fotocòpia dels DNI dels membres de la Junta
5. Relació de càrrecs directius
6. Certificat del secretari de l'entitat dels ingressos anuals que té l'entitat, especificant si són de quotes de socis, subvencions, etc..
7. Nom, cognoms, adreça, telèfon, fax i e-mail de la persona de contacte
8. Dades de la persona que representa a l'entitat en el Consell del Poble.
Em sobren els punts 4, 6 i 8; caldria eliminar-los.
Caldria, paralel.lament a la formulació del Reglament del Registre d'Associacions, reformar el propi Reglament de Subvencions, que demana coses que ja s'han de cumplir pel simple fet de pertànyer al Registre.
De tota manera només una part de les entitats actualment presents al Consell estan registrades a l'Ajuntament amb els requisits que es demanen, i fins i tot més d'una no té els estatuts inscrits al Departament d'Entitats Jurídiques de la Generalitat, com és obligatori, o simplement no té estatuts, ni NIF.
I pel que fa a les prescripcions de l'article 8, són excessives, i no es demamen requisits tant meticulosos a cap altre colectiu del Consell, signe inequívoc de la manca de confiança en la representativitat de les entitats del municipi. Cal eliminar totalment l'article 8, i només afegiria el següent: "Les entitats estaran representades al Consell pel seu President o càrrec equivalent, qui podrà efectuar delegacions expresses comunicant-ho a la Secretaria amb antel.lació a cada reunió".
És també important, donada la nombrosa representació associativa al nostre municipi, replantejar-se el pes específic de les entitats en el propi Plenari, doncs aquest es pot convertir en un simple Forum d'Entitats, que hauria per si mateix de formar un altre Consell de Participació a banda del Consell de Poble.
Distingiria d'aquest sector, les entitats veïnals o territorials, que hauríen de constituïr un grup amb personalitat pròpia dins el Consell.
5- Representants de sectors professionals i empresarials (pagesia, indústria i serveis):
No es defineix que es considera "representants", qui es pot presentar i com s'escullen aquests membres.
6- Borsa de ciutadania voluntària:
Cal eliminar la paraula "voluntària", doncs tots els membres del Consell ho són. Cal també no amagar les coses del seu nom: ara són simplement representants dels barris o nuclis. (Tanta por hi ha en oficialitzar la representació orgànica territorial?). La representació territorial, com ja he indicat abans, la faria pròpiament a través de les entitats veïnals ja existents, deixant la Borsa de la Ciutadania oberta amb independència dels cupos per barris.
Caldria pensar doncs que els "barris" ja tenen presència en les entitats que tanmateix els representen, i per tant l'assignació territorial de la borsa de voluntaris és redundant i es podria tanquilament suprimir, configurant, ara si, una veritable borsa de la ciutadania, amb un nombre de representants de sis a vuit, amb la condició de què no hi figurés cap membre dels òrgans de direcció de les entitats veïnals ni d'altres entitats ja presents en el Consell. (Ara per ara al Consell s'han "colat" diversos membres de direcció d'entitats veïnals per aquests via, la de Propietaris de Can Derrocada, sense anar més lluny).
La voluntat de paritat (dones, joves, gent gran, ...) és d'imposssible compliment, contradictòria amb el sistema aleatori. Sent una borsa territorial, no cal matar tot els què es gras: aquests col.lectius, i d'altres, s'han de representar a través d'entitats organitzades, si ho volen.
És un absurd de què un "vinculat" que estigui de lloguer o sigui fill o cónjuge d'un propietari, no pugui formar part de la borsa.
Però el més gros i sense sentit és que un barri pugui quedar representat per una persona sense dret a vot pel fet de no estar empadronada: tots els candidats hauríen d'estar empadronats i tenir dret a vot, i per tant la complicada determinació de "vinculat/da al poble per propietat territorial amb més de dos anys d’antiguitat", s'hauria de suprimir, com totes les disposicions motivades per la presència de persones no empadronades.
Cal notar l'absurd de fer un nomenament sobre una persona sense dret a vot, i el fet de què no es demana la condició d'estar empadronat per tenir dret a vot a cap altre dels membres del Consell.
Tampoc queda clar si la condició de dos anys d'antiguitat és també per als empadronats. Em sembla bé que es demani, però, aquesta antiguitat.
7- Secretaria:
Cap comentari.
8- Assistents convidats:
Hi ha una imprecisió: l'assistència al plenari és oberta, i per tant no és aquest el sentit del redactat de la norma. Pròpiament hauria de dir "membres convidats", amb el sentit, no de "participar" sinò formant part del propi Consell (sense vot, és clar).
9- Qui hi falta?
- Una figura intermèdia entre el Plenari i el propi Consell, formada per un representant rotatori de cadascun dels sectors del propi Plenari, a mena de Comissió Executiva, on s'ubicaria la Secretaria Tècnica i la pròpia Vice-Presidència. El nombre de membres no hauria de superar els 10 i la seva funció seria d'assistir la Presidència en la preparació de les reunions, fer el pla de treball del Consell i fer el seguiment dels altres Consell de Participació i de les Comissions de Treball.
- Un colectiu fonamental en tots els ordres, com són els residents ocasionals o de temporada, (població flotant, pixapins, estiuejants, ...) que representen un terç dels "veïns", molts d'ells amb més arrelament que molts empadronats), els quals volen quedar recollits, de mala manera, en la borsa de ciutadania. S'hauria de crear una altra borsa, entre residents que ho puguin acreditar (no en els termes de "propietaris territorials") amb una mínima antiguitat. El nombre de membres no hauria de ser inferior a tres.
- Una representació dels barris de Pungoles i Can Miret, dins de la Borsa de Veïnats.
- Una representació de dos alumnes empadronats (majors de 16 anys) de les Escoles i Instituts del municipi, a elegir pels propis centres. (Això si que és didàctica de la participació).
- Una representació de cadascuna de les AMPA's dels centres escolars del municipi, que representarien de bona manera les famílies. Alternativament, un representant del Consell Escolar del municipi.
- Una representació o dues dels titulars d'establiments comercials oberts al públic del municipi (per pocs que siguin).
- Un representant de cadascun dels altres Consells de Participació Ciutadana que tingui el municipi, escollits en el seu propi òrgan.
- Proporcions entre els diferents col.lectius representats: altres Consells de Participació, Entitats Veïnals, Ciutadania, Empresaris i Professionals, Residents de Temporada, etc., etc., de manera que no s'arribés a superar els 40 membres.
- Anomenar i posar en marxa la Secretaria Tècnica del Consell (article 14 del Reglament).
10- Què hi sobra?:
- El dret de vot dels regidors/res polítics del Consell, doncs no és un òrgan polític.
- Substituir l'absurda comissió de l'Article 15, que s'hauria de suprimir i reemplaçar per la Secretaria Tècnica.
- Representants polítics: Un regidor de cada grup polític amb representació al Consistori. Sense vot.
- Representants dels Consells de Participació: Un representant de cadascun dels altres Consells de Participació Ciutadana que existeixin.
- Representants territorials: Un representant de cadascuna de les Associacions Veïnals del municipi.
- Representants de la ciutadania: Borsa de Ciutadania, per sorteig. Membres nats: dos alumnes dels centres escolars majors de 16 anys i les AMPA's.
- Representants empresarials i professionals: A escollir en el propi sí dels titulars d'activitats econòmiques, empresarials i professionals, amb independència de l'existència d'associacions empresarials que en serien membres nats.
- Representants d'entitats associatives: En nombre limitat, a escollir pel propi Consell entre les existents en el Registre que hi volguessin participar, i de forma rotativa.
- Comissió Executiva: A escollir pel Consell en el seu propi sí.
També, pel que fa a les Comissions de Treball, l'experiència de la segona d'Urbanisme hauria de servir per ser més rigurosos amb el cumpliment del Reglament pel que fa als membres de les mateixes, doncs no és l'esperit que hi formi part tothom extern al Consell que vulgui, sinò que s'ha de sotmetre a l'aprovació de la pròpia Comissió o del propi Plenari. Caldria a més limitar la presència de membres externs al Consell a una tercera part del total de membres d'aquestes comissions, per tal de no desvirtuar el sentit de Comissió Delegada.
Cal tenir present que ISP, fa quasi un any, ja va presentar formalment el seu enfocament sobre la revisió dels membres del Consell, que em va servir de motiu a mi mateix per publicar un altre article sobre el tema en aquest mateix espai.
(Reflexions de Sant Pere de Vilamajor, 4 de març de 2010)
1 Comentaris. COMENTEU-HO:
Hola a tots/es
Una comissió del consell del poble serà l'encarregada de redactar un nou reglament.
La comissió tindrà en consideració les aportacions que vulguin fer els ciutadans (com Per Spectiva) o els regidors (com en Joan Garcia).
De la suma d'aportacions naixerà un nou reglament que haurà d'aprovar el proper consell del poble.
Convido a tothom, i especialment a Per Spectiva, a què s'incorporin a la comissió per què ens donin a conèixer el seu punt de vista.
Publica un comentari a l'entrada