Darreres entrades:

14/12/09

Què està passant a Pinell de Solsonès?


S'ha parlat molt de la persona que va votar NO a la consulta del 13-D a Sant Jaume de Frontanyà, així com els tres empadronats que "viuen a Barcelona" i no van votar (un ho va fer anticipadament). Això va fer que la participació en aquest municipi arribés al 90,48% i el vot favorable, al 94,74%, doncs una sola persona representava el 5,26% del cens.


En canvi, gens es parla del municipi de Pinell del Solsonès. En aquest poble la participació ha estat la més alta, del 98,75%, i no ha tingut cap vot negatiu. Dos vots en blanc, però, han fet que el percentatge de vot afirmatiu baixés fins el 97,47%.

No havia sentit mai parlar de Pinell de Solsonès. M'hi acosto des de internet estant.


Les dades "oficials" indiquen que el cens electoral (persones de 16 i més anys) és de només 80 persones, de les que van votar 79.

M'interesso pel poble. Vaig a l'IDESCAT, i em sorpren comprovar que la població empadronada a 1-1-2008 era de ... 212 persones. Comparo aquesta xifra amb la de 80 del cens que diuen: una de dues, o molta gent ha marxat en dos anys del poble (hecatombe) o hi ha molta canalla.
Faig un "zoom" del padró: em dóna 186 persones majors de 15 anys. caram, potser s'ha mort molta gent... Però no ho sembla, en els darrers anys no s'han mort en un any més de 4 pinellencs.

Miro l'evolució de la població. Certament al 1998 eren 228 persones, però en els darrers 10 anys sempre ha superat els 200 habitants empadronats. Potser hi ha algún error.
Vaig a l'INE, i la dada és correcte: 212 persones a 1 de gener de 2008.

Hi ha potser moltes persones sense capacitat d'obrar?

El marge que hi ha entre 186 persones majors de 16 anys i les 80 que diuen del cens és massa alt per fer variar la meva hipótesi:

El cens electoral que diuen de Pinell de Solsonès, el poble de Catalunya que millor resposta ha donat a la Consulta del 13-D, és la meitat del cens real
.

M'escama.

Total, jo que volia fer-me adoptar per aquest encantador poble de Pinell de Solsonès, i ara em grato l'orella amb una mosca al darrera.

Algu em podria explicar què està passant a Pinell de Solsonès?

Ara penso en les més de 1.000 persones que han abandonat Sant Pere de Vilamajor en els darrers 5 anys: quantes majors d'edat encara deuen conservar al seu DNI la residència a Sant Pere?

Reviso per curiositat les dades de la consulta a Sant Pere de Vilamajor. El cens és de 3.098 persones. Vaig a la pàgina de l'Ajuntament: el cens que s'indica és de 3.029 persones. La diferència és de 69 persones. Comprovo la participació; és la mateixa: 842 persones. Observo però que la taxa de participació que diuen les dues fonts és exactament la mateixa, un 27,18%. No pot ser.
Refaig els càlculs: 842/3098 = 27,179%, però 842/3.029 = 27,798%. La diferència no és gaire, però són 0,82 punts.

M'escama. Quin cens és el bo: 3.029 com diu l'Ajuntament o 3.098 com diuen els organitzadors de la consulta?

M'haig de fer finalment una pregunta lletja: quin ha estat el cens real de la consulta per a la sobirania? I per tant, quina ha estat la taxa de participació real en aquesta consulta?

0 Comentaris. COMENTEU-HO: