Darreres entrades:

20/5/11

Campanes electorals: des del campanar


Estic molt satisfet d'haver contribuit des d'aquest espai a què ciutadans d'aquest poble hagueu pogut expressar les vostres opinions sobre el procés electoral que està culminant. És com tenir un campanar perquè les campanes que vulguin es facin sonar. 

Ara en vull fer un balanç.

Més de 140 intervencions en un parell de setmanes, probablement de la mà d'un centenar de persones diferents, no és una mostra, però és el què hi ha hagut. Tots els comentaris posats en fulls ocupen 48 pàgines.

La meva impressió general és molt bona; he fet una anàlisi de tots aquests comentaris i en un 80% responen a gent que expressa la seva opinió, o crítica, amb argument, i amb un tó divulgatiu i sense ofensa. És el què pretenia, i per tant l'objectiu de ser-vos útils ha estat aconseguit a satisfacció.

Un 10% dels comentaris han anat sobre temes accessoris, de caire lingüístic, de si el nucli o el barri vell, i fins i tot paraules d'el.logi a la meva humil tasca.

Ara be, en menys d'un 10% s'han destapat mals instints, les desqualificacions i fins i tot mentides, per desacreditar i menystenir a persones concretes, en la major part relacionades amb el GISP.

He rebut correus, i diverses trucades, que fins i tot m'exigíen d'esborrar alguns comentaris. No ho fet. No he esborrat cap ni un dels comentaris perquè tot i què el tó barruer d'algunes intervencions no respon al què jo considero que ha de ser un espai com Reflexions, no considero que en cap cas s'hagin transgredit els límits de la llibertat d'expressió. Expressió, llibertat, que cadascú utilitza a mida del seu nivell intel.lectual i educatiu.

Vull però demanar disculpes a tots aquells que s'han pogut sentir, no ja molestos -que forma part del joc-, sinò sincerament ofessos en el seu honor, perquè determinades persones utilitzessin el meu -vostre- espai per acometre les injúries. No em correspon fer de Jutge, ni d'àrbrit, i de la mateixa manera que ells han utilitzat aquest espai, tothom qui vulgui replicar, o respondre ofenses, pot utilitzar-lo; jo crec que ha d'utilitzar-lo, perquè, com ha fet algún dels ofesos, sigui la seva, i no la de l'ofensor, la última paraula que quedi escrita (com no me n'he estat, de la meva part, quan les afrentes es dirigien a aquest simple cronista).

Haig de dir-vos que ens han "escoltat" unes 158 persones diferents (ordinadors diferents) en aquests darrers quinze dies, i que hi heu connectat més de 7.000 vegades, amb un màxim de 721 vegades en un sol dia. Això em dóna peu ha pensar que he estat útil.

A les més de 70 persones que han descobert "Reflexions" en aquests dies, els convido a llegir algun més dels 418 articles que hi he escrit en els darrers anys, i també, a tots, a passejar-vos per "Anàlisi Socioeconòmica de Vilamajor", de la qual em sento especialment orgullós.

Des d'aquest campanar, gràcies a tots!

Però la campanya no s'ha acabat, ni s'acabarà diumenge. No hi ha dubte de què un dels escenaris més probables sigui 4-2-2-2-1. I cal especular amb les combinacions.

Ara per ara, tal com estan les coses, només em sembla plantejable un govern de minoria, amb l'abstenció d'un dels grups en la investidura. A mi m'agradaria el govern natural 4+2, però els dos caps tenen el morro dur i potser no s'hi avinguin. Per l'altra banda dels Joans, l'un diria que si, però l'altre ha de dir que no, i l'entesa no serà, en aquests moments, possible. L'altre 2 (del què un dels regidos em balla) impensable.

Qualsevol altre combinació per fer govern és inassolible.

L'assumpte és clar, en Llesuy hi posa el got i el gel, i un o altre, el JB.

0 Comentaris. COMENTEU-HO: